Nya zeeland

Motte med gladje hosten och kylan i nya zeeland idag. Kanns helt underbart att byta ut den tunga hettan pa khaosan road i Bangkok mot ett klimat dar man faktiskt kan ga i normalt tempo och anda inte bli genomsvettig och tungandad. Dessutom kanns det lite som att komma hem for Christchurch kanns som en helt vanlig svensk stad. Det enda som ar trakigt att ha bytt bort ar alla skona bad och billiga levnadskostnader.

Sista veckan i Thailand spenderade vi pa phi phi islands dar vi bodde billigt i en bambuhydda med altan och havsutsikt alldelles intill stranden. Vi akte pa en snorklingstur och dok bland massa fina rev och fargglada firrar! Tyvarr fick vi inte se nagon haj vilket jag hade hoppats pa. Inte heller fick vi nagon skymt av Nemo fastan Jonte havdar bestamt att han sag den tre ganger...Sista dagarna lag vi och bokstavligt talat stekte pa stranden, sa mycket sa att hela min underlapp har blivit fylld av blasor som varar ordentligt. Ingen trevlig syn...hoppas att de laker snart. Jonte har tyvarr genom hela resan lett tavlingen om vem som ar brunast och jag har inte lyckats hinna ikapp. Tavlingen startar igen pa Fiji och da ar det jag som ska vinna!

Inatt bor vi pa ett mycket billigt rum mitt i stan men till var fasa fungerar inte elementet och det gar inte att stanga fonsterna. Det blir till att kura ihop oss med filtar! Imorgon ska vi hyra bil och upptacka resten av sydon.

Flygresan hit igar startade med att vi flog rakt genom ett riktigt askovader. Hela planet skakade och det blixtrade orangea och bla blixtar runt hela planet! Riktigt obehagligt! hoppas det gar battre nasta gang...

Allt bra hemma?

kram hanna


Kommentarer
Postat av: Milla

Hjälpanemej... flyga genom blixt och dunder.. huuuu... stackars er...

Annars verkar det ju vara helt fantastiskt! Snorkling, stränder, sol och bad, härligt! Skönt att komma ifrån värmen ett tag nu, och reparera läppen... blåsor är aldrig skönt.

Ha det så skönt nu på NZ!

Nu ska jag iväg på loppis! Mamma och pappa var här nyss, de ska till kämpers ett par dar. Det är snudd på sommarvärme.

Kram milla jonas o karl

2009-05-02 @ 09:50:19
Postat av: Katta

Hej hannapanna!! Jag och Phille fixar på terrassen, det är grymt skönt väder här nu! Ca 20 grader (25 i gbg) och strålande sol!!! jag å björn var precis på loppis en sväng, han köpte redskap till båten. Tror den blir riktigt bra när den är klar! Vi är kattvakter till en supersöt grå långhårig katt som redan har sovit i handfatet, druckit av mitt te och busat i hela lgh! ha det gött och ta det lugnt på vägarna!! kraaaaam

2009-05-02 @ 13:52:45
Postat av: fam Olsson

Skönt att ni är på fast mark, Hanna håll blåsorna hela så långt det går. Hoppas att ni får fina dagar. Jag kan glädja er med att värmen här hemma har avtagit och det har faktiskt regnat i natt och mer kommer imorgon. Sommaren väntar nog på att ni ska komma hem.

Många kramar fam. Olsson Samson hälsar.

2009-05-04 @ 19:16:29
Postat av: Fam Toftling

Hej på er!!

Vi följer eran resa på bloggen. Jättekul att se att ni mår bra och har det bra (förutom såret på läppen)

Var rädda om er och ha en fortsatt bra resa!



Kram

Anne, Micke och barnen

2009-05-06 @ 09:15:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0