Krämbullar!

Här bjuder jag er på ett grymt bra recept på goda krämbullar!!





KRÄMBULLAR

50 g jäst

100 g smör

3 dl mjölk

1/2 tsk salt

1 dl socker

2 tsk kardemumma

9 dl vetemjöl


1. Smula jästen i en degbunke och strö över saltet och sockret.

2. Smält smöret och häll på mjölken. Fingervarmt.

3. Häll vätskan över jästen. Rör i kardemumman.

4. Tillsätt mjölet och arbeta degen tills den blir slät.

5. Låt jäsa under handduk i 30 min.

6. Rulla till släta bullar och låt jäsa i 15 min.

7. Rör ihop marsankräm. (så mycket som du vill ha, brukar räcka med en påse)

8. Peta en grop i bullen och klicka ner en matsked vaniljkräm.

9. Jäs i 10 min.

10 Grädda i mitten av ugnen 250° C  5-10 min

11. Låt bullarna svalna, pensla sedan med smält smör och rulla i socker. Snåla inte!!


Ät och NJUT!







Kommentarer
Postat av: PK

usch...fy va äckligt!!!

Kommer inte ens ihåg hur bullar smakar längre..

jo nu få jag sluta ljuga för mig själv..

yuuuuuuuuummy... vill ha nuuuuuuu...

buhu...är så jävla hungrig!!!

Hanna, du kan bara inte ha detta recept på bloggen :) ur killing me!!

love

2009-03-17 @ 22:09:37
Postat av: Evelina

hihi... förstod att du hade hittat min blogg när krämbullarna kom upp. =) Läser din blogg också. Roligt att läsa den.

2009-03-19 @ 13:56:00
Postat av: Anders

Hanna: du har glömt en viktig grej! Att det krävs en viss person vid byttorna..

2009-03-25 @ 19:49:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0