HÄRLIGA VINTER

Gud vilket härligt väder vi haft idag! Det har snöat för fullt både i fredags och i lördags så idag låg ett tjockt lager vit härlig kramsnö på marken. Som brevbärare borde jag bli deprimerad för varje snöflinga som singlar ned och träffar backen men istället blir jag euforiskt lycklig. Känns skönt! Tror det beror på att jag bara har en månad kvar i Sverige så jag kan uthärda lite snö... Imorse vaknade jag innan 07, helt sjukt! Jag kunde givetvis inte gå upp så tidigt på en söndag så jag låg och drog mig i en timme innan jag gick upp. Sen tvättade vi till klockan 11 och så fort vi blev klara med det packade vi picknickväskan och cyklade ut till delsjön. Det är så mysigt att komma ut till skogen och andas in granlukten, ha snöbollskrig se alla ekipage av ryttare och hästar trava förbi... man bli bara så glad!! Under utflykten blev jag även en erfarenhet rikare. Jag gjorde något som jag aldrig tidigare i mitt liv vågat göra och jag trodde aldrig att jag skulle göra det i Göteborg! Jag gick över isen på en sjö. Dessutom låg det ett tjockt lager med snö på isen så man såg inte eventuella sprickor eller liknande...Fick en härlig adrenalinkick när jag var på fast mark igen!! Här följer bevismaterial från mina nya kamera:


går med raska steg mot "picknickön" så att isen inte ska brista!

Underbar sol!




På väg mot cyklarna fick vi beskåda vacker kärlek....




I fredags var jag Carin, Fredrik och Jonte i vanlig ordning på Excet på after work. Gillar inte stället egentligen men om man kommer i tid så man får bord och sittplatser så är det grymt bra fredagsnöje! Gratis inträde, gratis mat och halva priset i baren. SWEET! Det får bli nästa fredag igen. 5e gången i rad tror jag... =)

Jag provpackade min ryggsäck på 70 liter inför resan för att se ungefär hur mycket jag får med mig och vad som måste lämnas hemma. Väskans vikt får heller inte överstiga 20 kg. När jag hade packat allt som jag vill ha med mig, med plats över i väskan, landade slutvikten på hela 7 kg. haha! Skönt, jag är safe!

sex veckor kvar...

kram kram



Kommentarer
Postat av: Katta

Jättefina bilder!!!

2009-03-03 @ 08:37:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0