Goteborg-ko tao

Var resa inleddes med ett varmote i Wien for nagra fatal timmar och jag angrar verkligen inte att vi kopte de relativt dyra tur och returbiljetten. Det var vart vartenda ore!

I kontrast till Wien kandes bangkok som att kliva in i en illaluktande angbastu. Aven thailandarna verkade kanna av denna varme da de lika fafangt som alla losspringande hundar soker en skuggad plats. Staden fylls av pafrestande saljare som ar pa en som blodiglar och jag vet inte hur manga ganger jag snallt avvissade dom innan jag borjade att bara ignorera.

Nu har vi iallafall kommit till Ko tao och det ar sa skont att fa kanna de svala havsbrisarna aven om det ar extremt varmt har ocksa. Men det hade jag anda raknat med. Batresan hit tog tva timmar men kandes som en evighet da jag blev sjosjuk och spenderade mesta tiden med att stirra ner i en spypase.

Men nu ar vi antligen har och til skillnad fran foregaende natt har vi AC istallet for flakt vilket ar absolut nodvandigt sa inatt hoppas jag fa en skon nattsomn!

Stranden ar underbar och havet ar skont svalkande!

ha det fint!!

Kommentarer
Postat av: Maria

Åh vad härligt det låter!!!

2009-04-10 @ 18:18:03
Postat av: Katta

Det låter underbart! Här hemma har vi det ganska gött med! ca 19 grader och sol! Philip målar utemöblerna och jag slappar...;) Kanske ska ta en promenix på söder lite senare!!



Ha det så himla bra på Ko Tao!!

kramkram

2009-04-12 @ 12:49:17
Postat av: Milla

Låter härligt! Förutom Bangkok och spypåsen... Dessutom verkar det ju gå ganska hett till där just nu med kravaller och flygande gatstenar osv...så det är bra att ni kommit därifrån. Smörj in er ordentligt bara i solen! Kram!

2009-04-12 @ 21:54:59
Postat av: Elisabeth

Va härligt det låter Hanna! Det är ni värda efter allt slit på favoritjobbet..:-)

2009-04-12 @ 23:06:53
URL: http://elisabethsimonsson.blogg.se/
Postat av: Carin

Åh! Låter underbart gumman.

Kul o läsa lite av era äventyr.

Jag har varit i Kämpers i helgen. Så underbart men tomt utan dig så klart!! Saknar dej i stan med. Riktigt tomt men jag vet ju att du har det fantastiskt så det värmer. Längta inte tillbaka!!

Du va FAN ska jag göra på valborg utan dej??? Ingen fest ju!! Slog mig nu :)

Skönt ni inte är i Bangkok nu, kravaller och sånt skit!!

hade underbart och njut vännen. Love U!!



Kramar / PK

2009-04-13 @ 21:54:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0